Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - No.1

Pages: 1 ... 1367 1368 [1369] 1370
20521
Forums Works / Re: POcetak rada!
« on: October 07, 2005, 08:45:48 AM »
Nesto ne smem da zaboravim- nista od svega ovoga ne bi bilo da nije Serbian Fighter-a gazde sa foruma Burek, gde sam Bogu hvala moderator. Taj covek je meni najveci poznati mag za sve sto se zove php i ovaj forum je u stvari isti kao Burek ali samo malo preradjen. Nije toliko napredan iako ima mogucnosti ali je i dalje upotrebljiv. Znaci kad se udje gore imas najnovije vesti o temama sa Let let Let, dole su najnovije poruke sa foruma. Sve je to taj lik odradio u dahu. Imam ja i knjigu "Php for dummyes" kao i gotov skript za forum al veruj mi to ni priblizno ne bi bilo to. Ako bi ja to uopste znao da dignem i podesim.

Na njegov predlog ja sam prosirio moj sajt i sad je forum na istom mestu gde i sajt. Tako sam dobio na brzini, upravljivosti i sigurnosti foruma. Ako iz nekog razloga pukne neciji dobavljac ovih besplanbih foruma ili promeni politiku lako se desi da u trenutku nestane ceo forum i ceo predhodni rad. Ovde to nece moci!

20522
Forums Works / Re: POcetak rada!
« on: October 07, 2005, 08:31:17 AM »
Sajt postoji od januara ove godine i za prve dve nedelje postojanja ga je obislo 12000 ljudi. Taj broj se neprekidno povecavao da bi kad sam zadnji put gledao dostigo gotovo 46000 za mesec dana. naravno uz to ide gomila pisama na koje i ne mozes sve da odgovoris i onda je na brzinu skockan prvi forum koji je brzo dobio 89 clanova i nesto preko sto vrlo dobrih napisa. Znajuci da to nije dorbo jer je forum bio onaj besplatni ja sam zakupio veci prostor na serveru i sad je forum sastavni deo mog sajta i ovo je napredna verzija foruma. Radi evo vec dve nedelje.

Ja sam ga licno zamislio kao podrsku sajtu, znaci ako nesto nekog zagolica od tema da o njoj pricamo ovde, da i drugi vide. Ali nije na odmet i da se pretvori i u pravi forum. Za sada mi dobro sluzi kao podrska sajtu i ima vrlo napredne mogucnosti koje olaksavaju rad i postavljanje tema i slika od strane ucesnika. Znam da moze cak i fles animacija da se digne al nisam probao.

20523
Aircraft Modeling / Re: Vazduhoplovstvo Vojno digital chips
« on: October 07, 2005, 08:25:25 AM »
U stvarno- pa i fali mi clanak o bojenju, mada sam izbacio ceo sajt al da ovde uradim sa istim tekstom al da bacim sve uzorke boja! sad znam sta mi je jedan od sledecih radova- hvala!

20524
Combat Warplanes / Re: S&CG AF markings
« on: October 07, 2005, 08:23:05 AM »
I meni se svidja taj krst jer je duboko ukorenjen u nasu tradiciju, nesto kao kod Nemaca i odlicno se moze uklopiti i u one tzv. low visibility bojenje.

20525
Warplane Art / Re: Ilustration creation.
« on: October 07, 2005, 08:21:12 AM »
Samo da pitam jer mnogi ljudi brkaju- tehnicki crtez, profil u boji ili ilustracija u letu [borbi i sl]... moram ovako da pitam jer su skroz drugaciji pristupi u radu?

20526
Combat Warplanes / Re: S&MN airforce cammouflage!
« on: October 06, 2005, 09:10:32 AM »
Vazi al da odradim imam neke narudzbine a i za sajt ima dosta da sredim pa onda... taman je zima pred nama, imacu cime da se zanimam.

20527
Combat Warplanes / Re: Blenhejm Mk> IV u vazduhoplovstvu KJ
« on: October 06, 2005, 09:09:21 AM »
Ima na sajtu- kliknes gore u vrhu stranice na "Files" i odes pravo na sajt i videces vec :)

20528
Combat Warplanes / Re: S&CG AF markings
« on: October 05, 2005, 09:23:58 PM »
Pa nisam bas siguran, fali nam ime dizajnera ko je uradio znak Kraljevine a kad je vec napravljena trobojka lako je bilo nakalemiti kasnije petokraku. Ali ovaj znak Pepsi kole na nasim avionima mi bas i nije neko najmudrije resenje...

20529
Combat Warplanes / Re: S&MN airforce cammouflage!
« on: October 05, 2005, 09:21:33 PM »
Pa sto da ne alio to bi samo zbunjivalo ljude.... mada palo mi nesto na pamet- da uradim seriju ilustracija kako bi mozda bilo dobro bojenje! Sta mislis odnosno mislite?

20530
Warplane Art / Re: IK-3 camouflage
« on: October 05, 2005, 04:59:59 PM »
Just ask and you will got the answer...

Al uzgred receno vec sam napisao na Bureku al mogu sve to da ponovim zbog drugih i ovde.

20531
Combat Warplanes / Re: S&MN airforce cammouflage!
« on: October 05, 2005, 04:58:35 PM »
Dear wviz- not only our aviation, better see the how look like F-14, they are also patches and look like our planes. But other story is that our experts and ofifficial does not pay much of attention to the camouflage.

Isto je i sa americkim Tomketima- oni zabojavaju preko osnove sive pa dobijaju mrljave avione a da stvar bude gora to je i zvanicna preporuka. Al na stranu to sto nasi nadlezni bas i ne vode ,mnogo racuna o bojenju.

20532
Combat Warplanes / Re: S&CG AF markings
« on: October 05, 2005, 04:55:04 PM »
I don't see any of insignia there but I prefer Yugoslav Kingdom markings.

Ne vid ti slike al i bez njih ja najvise volim znak iz Kraljevine

20533
Warplane Art / Re: Dornier Do Y
« on: September 22, 2005, 01:01:54 AM »
Yo Skyraider- nice to see you again. You know I have bitter problem with previous forum so I built up my own integral with my site. but I could not transver post from the old one.

I see the work on the link- is he using Rhinoceros for modeling? By the way, I going to make an big article of the type on site so there would be camouflaged one!

20534
Combat Warplanes / Blenhejm Mk> IV u vazduhoplovstvu KJ
« on: September 21, 2005, 12:42:35 PM »
Ovde je samo tekst a pun sadrzaj ce se pojaviti uskoro na sajtu i bice upotpunjen engleskim prevodom kao i fotografijama i ilustracijama u boji letelica. Tema do sada neobradjivana.

Ikarus Blenhejm B.4 u Finskom vazduholpovstvu

   Kraljevina Jugoslavija je kasnih tridesetih nabavila za svoje potrebe britanski dvomotorni bombarder Bristol Blenhejm a vrlo brzo je usvojila i proizvodnju istog. Snabdevanje materijalom je bilo veoma teško zbog situacije u Evropi tako da su vršena ispitivanja sa raznom opremom i motorima. Izmedju ostalog je proba vršena i sa Gnom Ron 14K i postojala je zamisao da se ti motori koriste za buduću seriju tog aviona dok bi Do17K trebao da ima najverovatnije liniske motore. Jedna od najznačajnijih novina je uvođenje dugonose verzije Blenhejma u službu. Prototip je poleteo u leto 1940 godine. Taj prvi primerak u stvari predstavlja prerađenu verziju serijskog aviona Ikarus Blenhejm Mk. I za koji je izrađen prednji deo trupa prema standardima i dokumentaciji za Blenhejm M. IV britanske proizvodnje nova kabina je izrađena u Ikarusu sredstvima Narodne Odbrane V.K. Br. 1228 od 30. jula 1940. Jedini primerak je operativno služio u 11. grupi za izviđanje. Ugovor sa štabom vazduhoplovstva Vojske Pov. V. Nab. Br. 33 je potpisan 25. marta 1941. godine u iznosu od 89,322.410 dinara za izradu 20 letelica Ikarus B-4. Ali ni jedan primerak iz te serije nikad nije isporučen vazduhoplovstvu već je serija u radu zaplenjena od strane Nemaca i oni su ih ponudili svojim saveznicima.

   
   Inženjer major finskog vazduhoplovstva Vuolasvirta je 10. oktobra 1941. iz Berlina poslao telegramom izveštaj o delovima za Blenhejme Mk.IV u Beogradu, kao i o seriji o 24 nezavršena Harikena. Sklopovi za Mk.IV su bili Ikarusove proizvodnje, ali je bilo i nešto britanskog materijala kao što su motori Merkjuri VIII. Ugovor o prodaji je načinjen između Finske i Viner Nojštader Flugcojgverke (Wiener Neustadter Flugzeugwerke), koji je po nalogu RLM imao glavni nadzor nad Ikarusom.
   
Datum kupovine Ikarus Blenhejma je 15. oktobar 1941., kada je finski vojni ataše u Berlinu dao nalog za kupovinu. Deo prevoda izveštaja majora Vuolasvirte od 10. oktobra 1941. glasi:
   „Izveštaj o delovima za Blenhejme i Harikene u Beogradu:
većina delova Mk.I i Mk.IV su izrađena u Ikarusu po Bristolfovoj dozvoli. Neka oprema je uvezena iz Britanije: stajni trap i motori Merkjuri VIII. U fabrici Ikarus se nalaze tri cela Blenhejma, koji su prodati Rumuniji. Takođe, i Hrvatska će dobiti nešto materijala.
   Fabrika Ikarus je pod upravom Viner Nojštadter i proizvodi sklopove za V-N fabriku za sklapanje u Austriji (tipovi nepoznati).
   Sklopovi Blenhejma su uskladišteni u jednom hangaru za sklapanje, uključujući i jedan zapakovani Merkjuri VIII. Ja sam proverio kvalitet radova za koje sam utvrdio da su odlično izvedeni. Sva zakivanja su po propisima, a varenje čeličnih delova dobro. Mašinski delovi su u dobrom stanju i dobro urađeni. Nemci tvrde da su svi radnici vešti, a materijal dobar. Neki od radnika su se školovali u Bristolu u Engleskoj.
   V-N nije imala službeno odobrenje od RLM za prodaju, osim za Hrvatsku i Rumuniju. Međutim, gospodin Frohman tvrdi da ne bi trebalo biti teškoća da isti pristigne za nekoliko dana. Svi sklopovi su rezervisani za Finsku.
   Ja sam negodovao zbog cena, jer V-N koristi Rumunsko i Hrvatsko zanimanje da bi povećali pritisak. Izneo sam da mi kupujemo šta nam je potrebno i da dodatni delovi mogu biti predmet ponude samo u celini. U svakom slučaju sporazum će biti u redu i prodaja će biti preko klirinškog obračuna (1RM=20dinara). Prevoz će se obaviti železnicom.“
   Međutim, prevoz je predstavljao teškoću, jer je bilo teško dobiti dozvolu od nemačke železnice. Nabavka drveta i radne snage za pakovanje je takođe bilo teško naći.
   Sklopovi za petnaest aviona su prevezeni do luke na Baltiku, najverovatnije Šćećin, a odatle su brodom prevezeni u Finsku. Državna fabrika aviona u Tampereu je uradila seriju od deset Mk.IV koristeći te sklopove. Prvi Ikarus Blenhejm Mk.IV (BL-196) je imao probni let 15. maja 1944. Pet preostalih Mk.IV nije završeno, već su ih koristili kao delove.
   Blenhejmi, brojevi BL-196 do BL-200 su služili u PleLv 42, a BL-201 do BL-205 u PleLv 48. U toku ratne službe su otpisani BL-198 i BL-202. Prilično i sa velikim uspehom su bili korišteni za dejstva protiv sovjetskih trupa. Krajem 1944. korišteni su u “Laponskom ratu” u toku proterivanja Nemaca iz Finske. U to vreme je raspuštena PleLv 48, a letelice su predate PleLv 42, koja je postala PleLv 41 i bila opremljena sa 15 Blenhejma na aerodromu Kemi. Finski Blenhejmi su zadnji bombarderski zadatak izvršili 2. januara 1945., kada su bombardovali nemački garnizon na putu za Kilpisjarvi.
   Zadnji let finskog Ikarus Blenhejma je izveden 16. marta 1959., a izveo ga je BL-199. On je imao ukupan nalet od 707 sati i 5 minuta. Najveći nalet je imao BL-197, sa ukupno 1 137 sati i 10 minuta, a zadnji let je imao 6. oktobra 1958. Jedan Ikarus Blenhejm je sačuvan u Finskoj. To je BL-200 i osim njega, sačuvana je odlična tehnička dokumentacija, kao i crteži sa Ikarus žigom. Prema finskim navodima naši Blenhejmi Mk.IV se ni po čemu ne razlikuju od onih britanske proizvodnje.
    

20535
Combat Warplanes / Nova letelica na jesen/ New airplane on Autumn
« on: September 20, 2005, 04:02:12 PM »
Kako najavljuju zvanicnici na jesen ce poleteti nova letelica firme Lokid martin a na njoj ce se ispitivati mogucnost savijanja krila. Veci model bi bio namenjen izvidjanju.

Pages: 1 ... 1367 1368 [1369] 1370